Dieta o niskim spożyciu węglowodanów

Dieta nisko-węglowodanowa opiera się głównie na założeniu, że spożywamy jak najmniejszą ilość węglowodanów w ciągu dnia, lub nie spożywamy ich w ogóle. Jak poprawnie przeprowadzić tego typu dietę, aby redukcja tkanki tłuszczowej, zgromadzonej w naszym ciele przebiegała sprawnie i bez problemowo? Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że wszelkie zmiany w naszym systemie żywienia powinny być wprowadzane stopniowo. Oznacza to, że w pierwszym tygodniu diety obniżamy poziom węglowodanów 0 przykładowo 10g, a w następnych również o podobną ilość. W ten sposób nie narazimy naszego organizmu na zbyt duży szok spowodowany odstawieniem cukrów.

Dieta nisko-węglowodanowa ma również niestety kilka negatywnych aspektów. Przede wszystkim obniżenie spożycia cukrów może u niektórych osób przełożyć się na gorsze samopoczucie w ciągu dnia oraz problemy z koncentracją. Dieta nisko-węglowodanowa nie jest również zalecana dla osób, zmagających się z cukrzycą. Sekretem tego rodzaju diety jest, że wątroba bardzo szybko wyczerpuje zapasy glikogenu w mięśniach, a więc zaczyna czerpać energię z kwasów tłuszczowych. Dzięki temu my chudniemy.

Więcej o zdrowym odżywianiu https://portaldlazdrowia.pl/12-krokow-zdrowego-odzywiania-wg-who-europe/